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Alternative motor windings and drive schemes
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Id like to share here a few things about electric motors and inverters that I have been exposed to over the years. Hope there will be interest here (filedata/fetch?filedataid=91738) Thank you. THE REAL 1BOHO.
Hey Ralph
Ich sehe auch keinen Widerspruch zu deinem Diebstahl.
Das dachte ich mir!
Fernes Schweigen!!
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My checklist:
-Visual inspection on the outside
After disassembly:
-Visual inspection of the winding
burnt / discolored areas, melted Nomex, fallen epoy coating e.g. on the pyros
-1000V iso test,
-n spec -check
so idle test
that changes as soon as something changes in the winding (internal winding circuit) or the magnetic circuit
and a no longer existing concentricity or fallen balancing mass can also
be recognized -Latching check:
This changes when something changes in the magnetic circuit and is often a first indication of magnetic damage - then you can take a closer look
with the magnetometer
-bearing check
smoothness and leaked grease
and prophylactic change.
I see them as consumables - even the most expensive bearing gets square balls with a hard nose landing and ceramic bearings are forbidden in this application anyway for this reason - they just break)
-cleaning
especially in the bell. The magnets pull any ferrous dirt or actuator components - see above! Innate.
They block the motor or destroy the magnets
Maybe I forgot something.
So there is a lot to do.
Half an hour is quickly spent!
If you fly your engine until you give up, you won't enjoy it for long at the limit.
Even in the real formula racing, the engines are completely overhauled every 3-4 races.
Or you can take an Amimotor - they don't need something like that, of course.
At most, you have to do a check for inharmonies with the oscillator!
VG Ralph
Thank you for posting this !!!!
Erstens haben Sie nie die TEUERSTEN LAGER ausprobiert, also hören Sie mit dem Blödsinn auf, denn Scorpion hat NMB verwendet, das ist so ziemlich das Einfachste, was man sich vorstellen kann.
Kennt sich jemand mit Lagern aus? Die Schweizer stellen die besten her … MF! Sie werden nie ein SiC-Kugellager platt machen. Sie haben Ihren Verstand verloren und wissen offensichtlich nichts über Materialien wie Keramik oder SiC. Sie verwenden ein Standardstahllager in einem Käfig. Also hören Sie bitte auf, diesen Unsinn in den deutschen sozialen Medien zu verbreiten. Wissen Sie, wenn Sie 10 Motoren reparieren und nur 20 Lager bestellen, wissen Sie wirklich nichts über Kugellager. Sie kaufen sie in Chargen und prüfen sie dann selbst auf Konsistenz, Rundheit usw. Junge, Sie wissen nichts über Kugellager. Stahlkugeln übertragen auch Dreifaches die Motorwelle hinauf. Es hat definitiv eine Wirkung. Einfach die Welle einer Gleichstrommaschine mit Ferrofluid zu beschmieren, erhöht ihre Effizienz. Ihrem Post zufolge wissen Sie nichts über diese Dinge.
Man...scorpion is a million light years away from anything Formula one your efficiency is 93% LOL! forrmula 1? keep dreaming
Yourts truly,😁
The Oscillator
PS: Ich sehe in deinem schwulen Post, dass du den Diebstahl meiner Ideen gegenüber deinen Freunden immer noch nicht abgestritten hast. Du hast Angst vor den Archiven. Ich verstehe das.
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Kleiner arischer Junge, hier ist der Unterschied zwischen uns. Du weißt nichts über Lager, aber ich wurde von den Besten unterrichtet. Echte Ingenieure können mehr, als Kupfer um Eisen zu wickeln, Bruder! Ich habe dir vor 7 Jahren gesagt, dass du nichts über Lager weißt, und du weißt es immer noch nicht. Sieh dir den dummen Beitrag an! Jedes Lager wird platt. Nicht in diesem schwachen Scheiß namens Skorpion. Du denkst, es ist eine Saturn-V-Rakete und das ist lustig!
Deine kleinen Freunde können auf diese Fotos klicken, die sie nie von dir bekommen werden.
Ich kann sie vollständig zerlegen und von Grund auf neu aufbauen, aber das weißt du bereits, aber erzähl es deinen Freunden nicht. POCBOY, ein böser Mann mit vielen Fähigkeiten, die DU nicht hast. Du kannst nichts davon tun. Alles, was du tun kannst, ist, DL-Sternmotoren zu wickeln. Und deine verbrannten Motoren reparieren, das ist alles, was ich sehe.
Ist es alles, was Sie tun können, sie anzuschauen und Fett durch den Schild zu spritzen? Wow, das ist begrenzt!
Ihre Freunde sollten wissen, dass Sie Ihren Partner gefunden haben und im Bereich Ingenieurwesen wirklich nicht mit mir oder meinen Bekannten konkurrieren können. Sie können es hier und immer wieder sehen. Das ist eine Tatsache!
Hubert
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Wenn ich dir so was zeige, hast du keine Antwort. Deine Widerlegung ist eine rassistische Beleidigung, lol, du bist definitiv etwas Besonderes.
Tschüß. Unsere schönen Pyros warten, Heulsuse...
Now you can sit here like you do and stare at this , the photos of my motors, and my boats all day.
I have real things i need to do.
Enjoy!
Hubert
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Your little friends need to know that you are stealing an intellectual idea and then passing it off as your own. I'm sure that's why Kosta Kennellis, the senior SRM specialist in the IEEE, advised me not to show you a single-layer hybrid without a patent. You and Sebastian, another dreamer, are here talking about it and I. I told Kosta that I'm not at all worried about you or your theft.
Ich wette, Sie können niemals einen Schild abnehmen, um etwas zu untersuchen, und ihn dann wieder anbringen.
hius is a HK 5020 bearing.
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Matze85
UserThat's what my understanding of E technology tells me. Apart from the fact that the magnetic flux through the iron core is also limited. And you can get into saturation here. Double the specific speed and a mechanical gearbox would of course have a charm here.
But who builds gearboxes in the order of 20kwand if possible also lightly. That's why I think the speed is a very good compromise. If you then get a little more cross-section underneath, it shouldn't hurt the performance
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A 1 Turn Neumotors 8057 is .001 ohms and 477Kv . Ralph Okon the saturation amps is 1020. The maximum voltage for this Kv is 25 so understand that is 25.5kW
Ein 1-Turn Neumotors 8057 hat 0,001 Ohm und 477 Kv. Ralph Okon, die Sättigungsampere sind 1020, die maximale Spannung für diese Kv ist 25, also verstehen Sie, dass das 25,5 kW sind Gieß deinem toten Kumpel, Powercroco, dem Mythos, ein bisschen Schnaps ein.
Die Kupferfüllung ist nicht relevant, wenn die Drehzahl pro Spannungskonstante nicht angegeben ist.
YT
Hubert
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Lagerinspektionen und 1000-V-Test. LOL
Was für ein Idiot, von platt werdenden Kugeln zu reden, egal wie teuer die Lager sind. Definitiv nicht in unserer Hobbyanwendung. Bei einem Keramikhybrid kommt der 52100-Edelstahlring durch, bevor die Keramik- oder SiC-Kugeln platt werden. Er ist total high, aber ich lasse ihn reden und lasse die Leute in Deutschland und Amerika sich den Unsinn anhören, wenn sie wollen. Sie können Kugeln aus Siliziumnitrid (Si3N4), Zirkonoxid (ZrO2), Aluminiumoxid (Al2O3) oder Siliziumkarbid (SiC) nach dem Gebrauch entfernen und ich garantiere, dass sie genauso gut über eine flache Oberfläche rollen wie B4! Die neu geschliffene Verschleißrille befindet sich jetzt im Edelstahlring!
Thanks for your time and patience
Hubert
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Anyone ever changed the bearing in a hobby motor should already know about something like this and its hardly the best definitely an upgrade from full stainless NMB's for alot of reasons not all mechanical...as I said before shaft triplen current isolation.
They are also 75,000 rpm capable. That goes really well in an outrunner you only expect 28,000 from. If they drop as little half an amp idle current in a small motor you might have really gained something also in efficiency
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The orange seals are a stage 3 upgrade to NMB and only cost 30 dollars a set if you are going to do it that way but this black seal is a ceramic hybrid electric motor quality bearing which means it has to meet a certain quietness. The only way you can get that is have smoother more durable material with tighter tolerances. one of these is 60.00( 120.00 a set). Thats four times the cost of the orange seals, that are 3 times better than what comes in a scorpion OEM...
Show your friends when you have installed a pair in a Scorpion, Pyro or anythin else..Ralph
I hope you can see higher ABEC ratings is also obviously not everything.
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- Powercroco
User Die ersten Windungen sind drin.
Bilder kann ich mir sparen, sieht eh nur aus, wie immer.
Wenn ich jeden Tag 10 von den insgesamt 180Wd reinwerfe, werd ich nichtmal 3 Wochen für die "Neu"wicklung brauchen.
Aber ich denke, ein klein bissel schneller wird's schon gehen.VG
Ralph
OH OKAY THEN!!! I guess its safe to say if you cant put the 180 winds a week down to do one "hobby" one that you wind for a profit
and now all off a sudden you don't think its worthwhile to show photos of the first winding groups you say you've done but im the one you wonder if I'm winding or just throwing theory??
Right!
You full of s@#T!You aint got nothin'???? see how I break a scorpion fans heart?
Your rewound NEU 8057More cross section wont hurt anything......
You think my winds are a problem for you? You should have a dose of my jokes since you were trying to be funny in Germany
Sucka!
I got you covered....
Boho1
Today, 04:39 AM
Love
Hubert
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- Powercroco
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See how the American manufacture caught you without responding to you.? If you claim 21 Kw at 18s lipo with your 5050 and the winding for the appropriate Kv the saturation is only going to be about 280 amperes
So keep quiet and stay with the dumb inverter ....Dont tell it you exceed that well into overload
No the weather exposes what is really there. when its cold u can exceed the limits
Kai simply has more airflow or more capacitance in his power supply.
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I will terminate these 2 now and send these 3 completed pyro 600s out tomorrow morning and then show the guys how to run the double inverter 180 degrees opposite on a Janky scorpion.
I have to do it for the boys for them to see how it works because Ralph doesn't understand the manuals I send him...
TTYL
Hubert
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