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Alternative motor windings and drive schemes

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  • Und glaubst du, ein Hinterhofwettbewerb mit nur deinen Freunden ist ein Weltereignis? Träum weiter. Es ist ein Picknick mit Bratwurst und Bier. Mir scheint, ihr habt alle Angst vor ein bisschen Konkurrenz aus dem Westen, also spannt ihr Thomas ein, um uns draußen zu halten.

    schwach wie immer Ein Junge.

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    Petr is building mine now......

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    We can clock the planes In the USA. It truly isnt a problem if Thomas wont let us in..... It will be like Paris this year..... and I wont blow 30 grand in 4 planes with your fiends and your motors for one 600 km/h speeding ticket like Dzhamel either...

    If America cannot build a 600km/h plane for less than 30,000 dollars then we really are in trouble.

    Hubert
    State-of-the-art PMSM/BLDC motor control solution for aerospace applications and robotics - Télega - Zubax Robotics
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      • Ich habe Christian eingeladen, hier in diesem Forum aufzutreten und seine Konzepte und alle relevanten Daten, die er zu den Motoren hat, in den deutschen Foren zu veröffentlichen. Ich habe einen Scheck über 10.000 für ihn, damit er in Produktionsausrüstung und Teile von Clugh investieren kann, um eine exklusive Serie von Hochgeschwindigkeitsmaschinen zu bauen. Er bereitet spezielle Lehner Series 41-Außenläufer für den Flug vor und ich baue die Schlösser auf der Grundlage der klassischen LRK-Topologie, die ihm und ihnen zur offiziellen Bestätigung vorgelegt werden, da sie genau sind und die Daten enthalten. Ich werde ihn die Maschinen mit den modernsten Modellierungstools analysieren lassen, die sie haben, und diese kostenlos an die Modellbauer verteilen, die die Motoren kaufen. Er kann das nicht tun, wenn er nicht will, aber er muss nicht im Exil leben, weil er die Wahrheit über wärmeleitende Verbindungen veröffentlicht. Er wird Okon nicht erwähnen, weil er wirklich nichts ist, worüber man reden sollte. Ich habe Chris das schon oft gesagt. Und ich bin bereit, mit jemandem Schluss zu machen, von dem ich weiß, dass er nicht besser ist als wir beide. Das ist sicher. Er kann hier bleiben und spionieren. Das ist mir egal, denn ein echter Mann würde sich gegen seine Konkurrenz behaupten. Ich habe vor, den Mythos zu zerstören, dass Powercroco in dieser Dimension führend ist. Das ist er nicht.

        Im Gegensatz zur Opposition hassen wir Menschen mit besseren Ideen und Entwürfen nicht. Wir applaudieren ihnen.
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        • Die Deutschen auf Crocoworld wissen nicht, wovon sie reden. Bei einer einzelnen Lage passt mehr Kupfer in den Schlitz. Das Problem ist, dass der Motorkörper genügend Platz für die hohen Wicklungsköpfe haben muss. Die Vorstellung, dass mehr Platz übrig bleibt als bei einer Doppellage mit den gleichen Windungen, ist albern, weil es genau dasselbe ist. Keine Sorge, in eine voll beladene einlagige Spule passt mehr Kupfer. Ich zeige Ihnen, wie ich ihre Leistung mit einlagigen Maschinen mithilfe der bewährten Techniken zur Optimierung leicht übertreffe. Dies wird die neueste Arbeit in der Tradition von LRK sein. Diese Freiheit wurde mir vom Gründer gewährt. Clugh wird Powercroco mit einer exklusiven Reihe von Motoren mit zusammengesetzter Geschwindigkeit weiterhin übertreffen. Ich habe einen Stapel von Abschlüssen und Diplomen in Ingenieurwesen und CNC-Fertigungsprogrammierung, -Einrichtung und -Bedienung neben mir, derzeit neben meiner Bibel. Ich würde gerne Ihre sehen, Ralph. WO IST IHRE ABSCHLUSSARBEIT UND AN WELCHER UNIVERSITÄT? WO HABEN SIE BERUFLICH ALS INGENIEUR ODER ELEKTRONIKREPARATUR GEARBEITET?

          Sie haben nicht einmal gezeigt, dass Sie in der Lage sind, ein Oszilloskop zu verwenden, um die Wellenformen zu betrachten. Das werden Sie auch nicht tun, denn dann bitte ich Sie, es auf FFT-Erfassung umzustellen, und Sie werden all den Lärm sehen, den Ihr Schwachsinn macht.​
          Click image for larger version  Name:	a1576201-190-a11879819-31-20160413_013641.png Views:	0 Size:	274.1 KB ID:	408621
          Ich werde diesen idiotischen Amateuren ins Gesicht zeigen, dass sie kaum mehr wissen als ABB, Dr. Dorell oder das gesamte IEEE. Sie sind echte Idioten und ich werde gegen den Unsinn protestieren, den sie Bastlern auftischen. Es ist echter Unsinn. Ein Motor dieser Größe wird als bifilare Maschine in einer Parallelkonfiguration nicht besser funktionieren. Es gibt zu viele unverdrillte parallele Stränge. Der beste Motor wird wahrscheinlich aus den 2 großen Strängen kommen, da der Skin-Effekt unter 500 Hz geringer ist, aber die Nähe ist in der PLC-Topologie sehr gering. Sie wickeln ein einzelnes Dreieck oder einen parallelen Stern in einen einzelnen Strang und das war’s. Wenn Sie mehr brauchen, kann das im Fabrikstapel vorhandene Eisen das offensichtlich nicht tragen.


          Wer ist Ralph? Er ist sowieso nicht der Anführer in Deutschland. Ich gehe gleich zu Thomas, der Ralph die Hälfte dieses Unsinns erzählt.

          Sie haben keinen einzigen Ingenieurabschluss.

          NOT ONE!!!!
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          • BTW for F3A pilots that use Adam Lebowski's D3 BlHeli inverter with my rewound pyros in the Brenner contra drive. These setting are recommended in its settings to take full advantage of the custom wound motor.

            "The D3 ESC is the ESC designed by Adam Lebowski. It controls the motor rpm to a fixed rpm based on throttle stick position. If someone is switching from a standard Kontronik, or Gaishin motor, to one of your rewound motors my recommendation is for them to change the maximum prop rpm in the D3 ESC to 4500 rpm.

            I also recommend that they adjust their radio so that maximum throttle results in 123% of output. This will allow the pilot to take full advantage of the extra power available from your motor."

            Brenner Drives...​​
            Attached Files
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            • NO CHRIS your Ip is not blocked. The site was acting up.

              He doesn't have any political pull here for differential treatment. You are free to post data and more motor concepts. I for one am highly interested in anything an accomplish engineer has to offer. I recognize you as such . Have no fear you can post here... you dont need to lower yourself to fallacy and ad hominem. Just post the data and the concepts. Thats what people have interest in not the fighting. I really apologize for letting people upset me. The forums should be able to have technical debate without all that but since he always has something extra smart to say it always goes left.

              Its fine with me I have a better solution for the editorial on the German socail media. I'm about to start showing the boys here the speed engines Im going to build for them to be highly competitive at the speed masters or wherever else he wants to try US.

              We ready I promise you!

              Thanks
              Hubert
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              • Trash!
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                • Hi All,
                  I've been privy to the proposals for the new Lehner 41 series and man that things is going to be nice. Christian is using the time wisely.
                  I'm going to have to get one for one of my scale boats...



                  Thanks for your time and patience
                  Hubert
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                  • Audiosmith

                    UserYour way of expressing "another burned out HK4550" is framing, but that's already standard nowadays.
                    I had already found out that my winding shown by you only has a sunburn and is fully functional, so much for your truth!


                    The last shown iron pig with original winding was actually grilled, for which only 200A is sufficient because it suffers from copper deficiency.
                    Even the great single-layer winding is of no use, because 5+5x 1.5 YY of the Chinese winder is simply not enough.

                    That's why I always treat it to almost 32% more copper with a 9+8x 1.32 DD winding which increases the power handling to 260A, and since the syncloss starts at 255A, the winding protects itself, except for long-term flight records of some experts.

                    And what I'm happy about, you have no idea anyway. Appendixes
                    Click image for larger version  Name:	d6a9e3e6-eb18-468a-9a82-5931068f4396.jpg Views:	0 Size:	92.8 KB ID:	408707
                    Another croco special with endfest and NMB's .....


                    Danke
                    Hubert
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                    • "Even the great single-layer winding is of no use, because 5+5x 1.5 YY of the Chinese winder is simply not enough."
                      ~Audiosmith~


                      I am laughing out loud. The fact that the person is Chinese has absolutely zero to do with the wires diameter. Way extra... The "Chinese" winding was fine for those who ran within the specification listed at scorpions which are nothing like he and Ralph's exaggerated estimates of performance. When the torque is not there as illustrated in comparison to neu 8057with a watts estimate it its just a reactive power or consumption estimates not output. The potting with endfest is why the motor could not breathe.

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                      • Powercroco

                        UserThere are 2 engines.

                        One came from Walter and one from Rene.

                        The motor with your winding has 4 dead magnets and apparently a simple stator closure and annealed sheet metal anyway.
                        Probably both by grinding the crooked bell.
                        At 1000V it fails, with low voltage it can still do. But it is no longer really usable....

                        With Rene, the bell is apparently okay, you have seen and photographed the winding yourself.

                        Addendum:
                        Are you also happy about burnt windings in the scorpions?
                        Only then would the jacket have fit you!

                        Addendum 2:
                        Was Rene's engine also with you?
                        The photo of it openly on your table suggests so.


                        Last edited: Yesterday at 18:56


                        VG Ralph

                        __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________

                        Never feed a black troll!



                        Audiosmith

                        UserI meant the one from Walter from #589, and he has the sunburn winding.

                        And you wrote that the bell of the sunburn winding is ok, so what now?

                        Rene's was not with me, I never got anything from him.





                        Powercroco

                        Powercroco

                        UserWhere did I write that the bell would be okay?
                        The picture in FMS 800mm Warbirds says it all.

                        And the picture in freewing 3axis flight controller shows Rene's engine.

                        Which engine does the left picture you posted in F-86 video show?

                        Are there 3 engines in the game now?




                        VG Ralph

                        __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________

                        Never feed a black troll!



                        audiosmith

                        User
                        Powercroco wrote:
                        By the way, the bell on your sunburn winding has 314/V, so it is obviously still well within tolerance in terms of magnet condition.
                        (+1.2% N Spec)

                        Ist doch erst einige Stunden her.
                        Ich hatte ja schon einige Grillschweine hier, der in F-86 video ist ein ganz anderer.





                        Powercroco

                        Powercroco

                        UserOkay. War auch wieder missverständlich.
                        Nochmal:
                        Die Glocke von Renes Motor mit verbrannter Wicklung wurde auf Renes Statorträger mit dem Paket mit der Sonnenbrandwicklung bei 4S aus einem kleinen 1600er Akku und mit nem 400A Steller auf n spec getestet.

                        Das Risiko war sehr begrenzt, weil ich ja wusste, dass es nur eine singulären Statorschluss an deiner Wicklung gab. Sowas ist einfach festzustellen, wenn man einfach mal die Anschlussbündel öffnet ( okay, ein weiterere Vorteil von DD).

                        Und das geringe Risiko einzugehen war es mir auf jeden Fall wert, bevor ich den Stator nackigt mache und für die Katz neu wickle.
                        Hat ja auch geklappt.

                        Das Schadensbild an Deinem "Grillschwein" sieht dem von Renes Motor verdammt (verwechselbar) ähnlich.



                        VG
                        Ralph

                        __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________

                        Never feed a black troll!



                        audiosmith

                        UserAlles klar, verstehe ein Mistverständnis, dann weiter machen.





                        Powercroco

                        Powercroco

                        Userdito.






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                        • Überzeugt dieses Gespräch irgendjemanden davon, dass sie kühl laufen? Diese besprochenen Scorpion-Motoren erreichen mindestens 180 °C.

                          Wie sonst geraten sie in Beschlag??

                          Sehen Sie, wie die Wahrheit ans Licht kommt. Scorpion-Fans.​

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                          • Ich schätze, ich bin der seltsame Amerikaner. Wenn Piloten mir weiterhin Motoren schicken würden, die durchbrennen, wäre das Letzte, was ich tun würde, sie immer wieder auf dieselbe Weise zu wickeln. Außerdem würde ich sie fragen, ob sie nicht denken, dass es Zeit für stärkere Motoren ist, wenn ihre Anforderungen immer die Motoren übersteigen, die sie mir zum Umwickeln für den Job übergeben.

                            Ich meine, bei Autoradios verkauft man dem Typen mit einem 2000-Watt-Verstärker nicht immer wieder einen 500-Watt-Subwoofer und ersetzt ihn jedes Mal, wenn er ihn durchbrennt. Das ist weder gut für Sie noch für ihn...



                            Ich bin verwirrt...
                            Hubert​
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                            • Der einzige Lord, den wir kennen, ist das falsche Krokodil, das Huberts Deckname spielt. Außer Ihren Piloten interessiert sich niemand wirklich für einen ausgebrannten Scorpio. Ich verbreite diese Lügen nicht. Es ist ihr Problem. Da Wettbewerbsmotoren nicht durch die Garantie abgedeckt sind, haben Sie offensichtlich nichts gegen wiederkehrende Wicklungsverträge. Sie freuen sich, den ausgebrannten Scorpion zu sehen, weil sie Ihnen für jedes Foto einen Daumen hoch geben. Ich glaube, sie sind wahnhaft, und Sie auch, weil Sie der Narr sind, der sie immer wieder auf die gleiche Weise wickelt und versiegelt und sie mit Endfest vergossen hat. In den Foren brennt kein anderer Motor Tag für Tag aus. Nur Ihrer ...

                              Sie haben es falsch verstanden. Ich bin mit nichts zufrieden, was Sie tun. Für mich ist alles weniger als optimal. Ich habe es satt, ihn anzusehen, da es der gleiche alte, geile Motor ist.​

                              Danke
                              Hubert​
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                              • Faronas wrote:
                                Thank you very much for the explanations. While we're on the subject of things that the poster doesn't like to see: YD at the end doesn't work, right?
                                Patrick



                                I don't know, I haven't dealt with it.

                                My opinion: From my radio tinkering time I think I can remember that an LC filter only has its maximum effect at a certain frequency. Why this could always fit with different operating voltages and especially control frequencies (as we use them) is beyond me.
                                This could perhaps help with stationary machines on the 50Hz network if you calculate it exactly, but with us?

                                Maybe someone would like to try it out - I'll stick to the one I know works.
                                VG Ralph


                                industtrrk in uht that whyt amatures have ti stick to wrapping copper around iron they don't wGri
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                                • Sie sollten bei dem bleiben, was Sie wissen, wenn Sie zu dumm sind, um zu wissen, dass in Europa keine 60 Hz laufen. Nummer 1. Nummer 2: Welche PMDC-Motoren laufen in Amerika mit 60 Hz und wo gibt es sie in unseren Fabriken? Ich habe noch nie einen gesehen, der mehr läuft als ein PC-Lüfter. Sie wissen nichts über die Inbetriebnahme von VFDs in der Industrie. Die Frequenz hat nichts damit zu tun, wie Sie die Reaktorlast steuern. Bleiben Sie beim Aufwickeln verbrannter Kakerlaken, denn Sie haben in Ihrem Leben noch nie einen passiven oder aktiven Filter gebaut. Seien Sie ruhig.

                                  Ein Filter. Tiefpass, Bandpass, Notch und Hochpass blockieren alle ein Frequenzband, nicht nur eines. Wenn Sie etwas über den Bau aktiver oder passiver Filter wüssten, würden Sie nicht so dumm klingen.

                                  Du weißt nichts darüber, es ist eine Schande, dass sie dich nach Dingen fragen, von denen du keine Ahnung hast.
                                  Verdammt dumm​
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                                  • Hi Hubert,


                                    But these Simplly are proud and are already waiting for the newly wound engine to burn down. The problem is not the speed planes, they are dictated by Okon in such a way that you think they are getting the best machine for their application. He has already sufficiently proven that Okon has no idea about cooling and electrical machines and without thinking about it, he simply used the wrong method with air from behind through the engine using a poor fan design. It couldn't be more ineffective. Only when I wrote in the forum that this was nonsensical and that the much more effective air flow that forms in front of the engine due to the accumulation effect was not used, did they still implement an immature, more linear flow, as they still use it today. You can't implement Helmut's tip about using an annular air gap because you can't think of how to implement it constructively. There's a lot of noise going around, even though it's horrible, there's still a lot of room for improvement. The speed pilots just don't notice because no model engine manufacturer is involved in this nonsense group. The new Chinese engines show absolutely no innovations whatsoever. Everything always goes the same way, a bit newer look without function.


                                    Happy Amps Christian​
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                                    • Mon, Aug 12 at 3:25 AM

                                      Hi Hubert, If the speed pilots were crazy, how often and in how much detail I explained to Okon about the coil interconnection options, because he didn't understand the simple parallel connection on my direct helicopter motor from 1998. Since he, like all of them, has no idea about induction and has never looked at the emf on an oscilloscope, there is still a lot of ignorance left. Nobody drives the motor without load and measures the voltages, takes short-circuit current measurements as the speed increases and evaluates diagrams. That's why there is no further development, always the same old cheese. Okon has no solutions other than to load the windings ever higher. No new sheet metal cuts, no new magnets, nothing.

                                      Regardes Christian
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                                        I plan to contact Dr. Dorell for more specifics to the fixture and magnetization direction manipulation. I can build this and I'm pretty sure you can supply the high voltage from a microwave transformer and a high voltage capacitor. A super cap may be even better. You want a cap that has a dielectric not destroyed by the short. The oil based type may be better. For and external rotor I truly believe you only need a stator wrapped with 1 serial coil wound CW/CCW across 180 degrees of the stator and a rotating fixture that can lock the rotor at the right positions for zapping the magnet.
                                        Click image for larger version  Name:	fetch?id=387122&d=1695472566.png Views:	0 Size:	120.5 KB ID:	408848
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                                        • Boho1Boho1
                                          Today, 04:13 AM

                                          Ralph's Alias Account Click image for larger version  Name:	laughing4.gif Views:	0 Size:	3.7 KB ID:	408855

                                          How do you tell your friends in Germany that you're not on this site, but you're here every day, 24/7, 365 days a year?

                                          Anyways with you lying self. Check this out.


                                          The daily Winders news has had 40,000 viewers since I blocked it.
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                                          1BOHO
                                          03-20-2023, 09:58 PM
                                          Honesty is a virtue. If you keep lying, your bad luck will continue, I promise you.

                                          Except for you, no one came here and logged in on the same day by changing my username. You only have to look at the current time in Germany to know that you are in our time zone at 4:58 AM. What is more likely than 10:58 a.m. in Germany? No one in America is reading this thread at 4:58 am. You're really slow when you think we can't figure this out.
                                          State-of-the-art PMSM/BLDC motor control solution for aerospace applications and robotics - Télega - Zubax Robotics
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