Und wieder das Amateurgeschwätz. 1. Sie können den Stator auf die gleiche Weise mit einem Hammer verformen. 2. Egal, ob Sie einen Hammer oder diese beschissenen Flugzeuge verwenden, die vom Himmel fallen, Sie werden die SiC- oder Silicon nitride-Kugeln nicht verformen. Sie würden zuerst die Laufbahn aus 52000er oder 430er Edelstahl bohren, aber Sie wissen nichts über Metallurgie oder Materialien, also machen Sie sich ständig vor Leuten lächerlich, die es besser wissen. Sie denken, es wird eine SiC-Kugel verformen, weil es Ihre Edelstahlkugeln verformt, aber Sie sehen, dass Sie ein Narr sind, weil Sie offensichtlich keine Ahnung haben, was es braucht, um ein Material mit nur einer Sache zu komprimieren, die härter ist. Ein Diamant. Sie haben keine Ahnung von seiner Druckfestigkeit. In jedem Post klingen Sie für mich wirklich ahnungslos.
Wirklich ignorant und posten weiterhin diesen falschen Mist, weil Sie Ihren Kunden gegenüber ein gieriger Lügner sind.
Warum weiter am Lager herumbasteln? Ich verwende ein besseres als Sie, und egal, welche Gründe Sie Ihren Leuten nennen, warum es bei mir funktioniert und bei Ihnen nicht, uns hier in den USA ist es ehrlich gesagt egal. Andrew Jesky, Brenner Drives und die anderen Top-F3A-Piloten werden dieses Hybridlagerprogramm sowieso nicht gegen ein fettes, altes, kahles Krokodil in Flammen eintauschen.
Aber wenn es von den Fragen ablenkt und eine entfernte Antwort darauf liefert, dass Ihre Motoren eine exorbitante Blindleistung haben, ist das alles, was zählt. Ich verstehe das vollkommen, Bruder.
Für uns ist das wirklich kein Mysterium. Der beste Weg, den Fehler zu reproduzieren, ist, einen anderen Motor von Ihnen wickeln zu lassen... Es ist ein fortlaufender Prozess.
Es ist weicher Siliziumstahl, was glaubst du, wird damit passieren, wenn du mit einem Hammer darauf schlägst? LOL, es hat überhaupt nichts mit dem SiC- oder 52100-Edelstahlring zu tun. Ich habe dir doch gesagt, dass du nichts über Metallurgie weißt und nicht einmal darüber nachdenkst, bevor du anfängst, Unsinn von dir zu geben.
The "Scorpion Knockers" and other Powercroco's | Page 36 |
RC-Network.de
Hallo Ralph, wie Steve Neu bin ich zu dem Schluss gekommen, dass du nur ein Clown bist, der nichts Interessantes über die Entwicklung neuer Motoren zu sagen hat. Auf Wiedersehen von mir. Meine Zeit ist zu wertvoll, um sie mit veraltetem Unsinn und dem Unsinn eines kleinen arischen Jungen zu verschwenden.
Lass uns mehr über den 1/2-Toroid-SPS-Motor sprechen, den du vor einiger Zeit entworfen hast. Ich möchte ein funktionierendes Beispiel ausdrucken, aber ich muss noch ein paar Hindernisse überwinden. Ich muss noch ein paar Dinge klären. Wenn du den Motor kennst, von dem ich spreche, mit dem internen Pumpenantrieb, poste ihn bitte hier, wenn es dir nichts ausmacht. Ich habe die Ausdrucke, aber es ist besser, wenn du es den Jungs erklärst.
Wenn ein Clown kein Interesse hat, wird er hier nicht zuschauen. Das wäre für mich in Ordnung.
Und wie Sie sagen, genießen wir alle Aspekte des Lebens. Sehen Sie sich den neuen Yoshimura-Auspuff an meinem Motorrad an. Ich stelle heute die Kraftstoffzufuhr neu ein... Mein Sohn mag mich wirklich, also haben wir eine schöne Zeit auf den Motorrädern. Die elektrischen Brände, die dieser Typ verursacht, sind mir wirklich egal. Es ist nicht mein Geld, das hier in Flammen aufgeht. Ich könnte zwei 2025 450er für 20.000 kaufen. Das wäre mir lieber als drei defekte RC-Flugzeuge mit dem gleichen Triebwerk.
Hi Hubert,
I'm not sure which engine you mean? please send me a picture by email. I got two T-motors V3115 with 900 kv. I will mount it directly on the transom of a mono boat with the propellers directly as shown in the pictures. The 1250 Octura are being tested for the first time, then we continue with higher gradients. A fun project. When you see how they constantly have to rewind the engines because they have burned out and when you know that there is another way. For me this is intentional. If the customers are so stupid and pay well, you can't help them. They're really happy. At the Munich SAW, not a single drive burned out due to overload. Only a controller that controls a cross-flow rudder pump was not sufficiently insulated against moisture and had to be dried, but now everything is working as usual again.
Da die Speedsaison 2024 vorbei ist, kann ich aus "Powercroco"-Motoren-Sicht ein durchaus positives Resümee ziehen:
Obwohl ich reichlich zu tun hatte, war da nur ein einziger Motor wegen einer überlasteten Powercrocowicklung zu richten.
Alles andere waren entweder Werkswicklungen oder die Motoren waren Abstürzen aus anderen Ursachen zum Opfer gefallen und dabei mechanisch beschädigt oder hatten bei stellerbränden gelitten. Da merkt man, dass die 320er YGE in die Jahre gekommen sind und die Grenzen ihrer sinnvollen Nutzungsdauer erreichen.
Auch gewünschte Drehzahlanpassungen sorgten für "volle Auftragsbücher".
~Powercroco~
Und schließlich ist noch eine weitere Lüge traurig. Sie müssen mir glauben, dass ich nicht die Wahrheit sagen kann. Wir haben mehr als ein Foto von einem von Ihnen gewickelten Motor mit verbrannten Wicklungen. Es gibt auch einige verbrannte Motoren vom Surfbrett-Jetantrieb. Sie wissen, dass das nicht stimmt, weil Sie vor 90 Tagen aufgehört haben, isolierendes Epoxid zu verwenden. Sie haben es seit mindestens 12 Jahren verwendet. Sie haben es sogar mit Kapton verwendet, an dem es nicht gut haftet. Ganz zu schweigen von DZHAMELs verschwundenem Flugzeug mit Ihrem Motor. Das ganze Flugzeug ist nach ein paar Flügen einfach verschwunden. Er baut jetzt ein neues. Beobachten Sie, was passiert. Wie kommen Sie zu dem Schluss, dass keine übermäßige Wärmeentwicklung auftritt, wenn beispielsweise ein 7455-Motor bei 24 kW Verbrauch nur 7,62 Nm liefert? Das ergibt keinen Sinn.
Hi Hubert,
I'm not sure which engine you mean? please send me a picture by email. I got two T-motors V3115 with 900 kv. I will mount it directly on the transom of a mono boat with the propellers directly as shown in the pictures. The 1250 Octura are being tested for the first time, then we continue with higher gradients. A fun project. When you see how they constantly have to rewind the engines because they have burned out and when you know that there is another way. For me this is intentional. If the customers are so stupid and pay well, you can't help them. They're really happy. At the Munich SAW, not a single drive burned out due to overload. Only a controller that controls a cross-flow rudder pump was not sufficiently insulated against moisture and had to be dried, but now everything is working as usual again.
Happy Amps Christian
Hi Ill show you later. The prop on the bottom of your photo looks like a tether prop what is the AR pi?
Hi Chris
Id like to add that research has shown wye motors will produce a slightly different waveform than deltas . If that is true then we must concede certainly that each one has an inverter it works better with. They aren't exactly the same machines from the on start.
Brenner drives and I will test this going into 2025.
I always felt like your 41 series should go down it's native BLDC road vs BLAC being a 6 step delta. The reverse step pm in your rotors employs a sinus waveform if I'm not mistaken. I still think you should try the traditional 10 pole rotor on a 6 step drive and measure the differences in torque output. You might find the sinus drive with it while very good still might be less efficient and less torque then the BLDC power system.
yes the propeller has a pitch ratio of Pi.
And you're right about the motor. It was designed by one of the developers at ATE System for other applications with the magnet system. With sine, the losses are better distributed between the motor and electronics. During longer operating times, the power loss can be dissipated more easily and requires less effort. Of course, with BLDC power system there is more power for short-term applications.
At the end of the season, 2 engines came in again for a check.
The XNova was involved in a crash. Except for one of the (cheap) bearings, it has survived the whole thing well.
The winding still looks great.
Just like the winding on the HK 5025.
But it has another problem: the magnets have lost a lot of power and very unevenly according to the Teslameter.
And it is already the 2nd bell that gives up (under maximum load conditions) with the same symptoms.
The most likely scenarios are 2: a defectively produced magnet batch, which has a lower temperature resistance than assumed and specified.
The unequally affected magnets could also speak for impact currents, possibly in connection with the lower temperature resistance and also the synclostprotection, which simply does not switch off but goes into the highest possible partial load, even if it is actually much too much for the drive.
Unfortunately, there are no evaluable logs from the flights.
It is not due to a fault of the ESC, it was replaced by YGE after the first "number" as a precaution, although no error could be detected on it.
The bell was also replaced, but for one from the same production batch.
But a current bell is already in the pipeline.
Let's see if we can get something out of it....
Maybe someone else has a good idea?
The good side of the matter: At least this helicopter could be landed both times without damage, because the pilot immediately reacted correctly to the perceived loss of power.
At the same time, I was also able to do a small cross test: The power croco winding on the HK stator generates a 5% lower n spec with the XNova bell than with the original.
~powercroco~
So the damage isnt just from a crash the magnets haver been run into curie... so the esc failure was only around the corner.
The motors are CLEARLY overloaded in operation and run upward of 180C on the bells to zap the magnets...
a hot mess!
with these the windings aren't shot but the magnets are. Sounds like fun.
This overloading is outstanding tuning for specific applications
Because many of the companies will no longer supply you magnets but replace the entire bell. You can by some crap somewhere else but you dont know its consistency in weight or pull. You also dont know if the pm was magnetized the same way as the original. You will likely lose factory efficiency especially if they have carefully selected the pm pieces.
Kontronics for isntance will not sell you magnets so if this happens you may as well by a new motor because the bell cost damn near as much.
You dont want this happening to your unless you want to buy a new one basically. Now dude will put something in there but there will be no head to head data collected from the OEM and Frankenberry rotor.
Unfortunately, my beloved YGE400 UHV gave up the ghost last night after more than 10 years of loyal service.
And not even in a high-current test, but at idle on 6S.
Let's see if Heino can fix something again. He has already agreed to take a look at the part benevolently - somehow this prototype is also a part of his company history.
With the new 255, which has also been mounted on my test bench for some time, I somehow don't really warm up - to run to the composter every time I do programming and especially this syncloss protection stuff is just not mine.
If the 400 can no longer be straightened, it would be a good point to nail the part to my "loss wall" and join the general trend of throwing the model engine stuff into the proverbial corner and only taking care of the industrial stuff.
Let's see what Heino finds out......
~powercroco~
Last edited: Today at 07:23~~powercroco~
LOL another inverter gone. The "mighty 400 YGE" failed on the knockers and their windings. What I tell you... already damaged from the demags.
Talk to yall boys later. Dont buy this stuff from him you can see you'd never get outta debt. he wont sacrifice 20 lousy dollars to give you and electrically isolated shaft and bearings reducing triplen up the shaft and into the bearings.
Industry knows very well about this but the amateur doesn't work in industry. And never has. You find induction machines in 99% of industry not BLDC. Magnets cost too much fail and in high speed need retention...
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