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Alternative motor windings and drive schemes

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  • Clugh
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    BTW

    PEEK exhibits a thermal conductivity of approximately 0.25 W/m·K at room temperature, making it a low thermal conductivity material compared to many engineering plastics. Overview of Thermal Conductivity​ Enjoy it.... and understand on the low side the material I use to thermally couple the winding has a thermal conductivity 560% higher than PEEK. My operational resistance would be significantly lower even with the same exact bare diameter wire.

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	1414088117777.jpg Views:	0 Size:	25.2 KB ID:	434085

    I first wound with Kapton in Oct 23, 2014. That was also old for me by the time you did it Dr. Ralph.
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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	20251013_080522.png Views:	6 Size:	1.19 MB ID:	434082
    If you're fooling around with the Align 700MX and that wire, your doctor is literally a decade behind us. We did all this a long time ago ... Click image for larger version  Name:	Jester.gif Views:	0 Size:	401 Bytes ID:	434083


    I have 2.18mm, 1.52mm, and 1.46mm for 11 years now.

    Have fun......

    Danke
    Hubert

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  • Clugh
    replied
    2014!

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  • Clugh
    replied

    I don't care what this man tells his German friends. The Red-White-Blues should know that he got the idea for the Peek Wire in 2014 from me! And that the wire is incredibly stiff. Let's see how the wrapping technology of 11 years ago finally catches on with them thanks to their pioneer. The hot extrusion of thermoplastic probably unintentionally ages and work hardens the copper and thus makes it harder to wind. Dr Okon has never held any in his hand, so I'm curious to see this very old news. Then ask him for the price of a peek spool. It is not cheap!



    Thank you
    Hubert
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  • Clugh
    replied
    Hallo Ralph, ich habe gesehen, dass du hier immer wieder auftauchst und keine Gegenargumente vorbringst. Du tauchst gerne in Deutschland auf, also erklär mir mal in Deutschland: Wenn das Ziel eine höhere Leistungsdichte ist, wie soll das dann mit einem Draht mit größerem Durchmesser und dem gleichen Widerstand wie bei dünnerem Kupferlackdraht erreicht werden? Der PEEK-beschichtete Draht ist größer und wiegt aufgrund des PEEK mehr. Er wurde nie dafür entwickelt, die Leistungsdichte zu verbessern. Erklärst du deinen Kumpels also, wie du die Leistungsdichte erhöhen willst, wenn die fertige Maschine schwerer ist und der Widerstand gleich bleibt?




    Danke,
    Hubert

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  • Clugh
    replied
    Anscheinend weiß dieser Möchtegern-Genie-Typ in Deutschland nicht, dass man Farbpigmente für Epoxidharz verwenden kann? Es ist wirklich eine Schande, wie wenig dieser Typ über die Möglichkeiten der Branche weiß. Er hätte die Motoren seines Freundes einfach normal wickeln und die Wicklungen mit dem pigmentierten Epoxidharz vergießen können. Sein Blödsinn wäre schon vor zwei Wochen fertig gewesen.

    Wenn Align minderwertig ist, warum verpackt die IT es dann in einen reinen Isolator wie Peek, der angeblich die Leistung reduziert, und gibt es Ihnen?




    Epoxy Colour pigments - Pro Quality - Fast Delivery - ECF


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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	20251013_021242.png Views:	0 Size:	536.3 KB ID:	434070
    Hand wound in the USA for F3A !


    I guess I could get 12 turns of 1.08mm under the hammer if I really tried to with the newer stators without removing any enamel.
    But this P600 14 pole 12 slots BLDC is more than enough to power any national competitor in North America with a Brenner Drive V4.

    Which it actually does Click image for larger version  Name:	shocked.gif Views:	0 Size:	542 Bytes ID:	434072

    The peak powers seen as I said in a p25 run is around 4 Kw at 90 or so amperes.

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  • Clugh
    replied
    Viel Spaß damit, denn Sie können nicht so viel wickeln wie mit normalem Magnetdraht, da die Isolierung viel dicker ist als das doppelt aufgebaute Polyamid, das normalerweise für Magnetdraht verwendet wird. Sie wickeln weniger als mit normalem Magnetdraht und er ist tatsächlich schwerer als die Originalmaschine, hat aber dennoch einen höheren Widerstand.

    In der Luft liegt kein heißes Öl. In Ostdeutschland hingegen gibt es heiße Luft.

    Jetzt will er deinen Wickeldraht mit dem ganzen anderen Scheiße beschichten, nur um ihn rosa zu machen, und du applaudierst ihm, aber nicht mit Bornitrid????? Ist das sinnvoll? Und sag mir, dass das nicht dumm ist.🐭
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  • Clugh
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    Click image for larger version

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ID:	434068


    Mir tun VP und Rennsemmel Ralph leid! Ihnen ist nicht klar, dass die Statorzähne nicht angepasst werden müssen, da es sich nur um PEEK-beschichteten Kupferdraht handelt. Schade, dass sie nie die Zahnmaße eines 4225 Scorpion und eines 700 mx Align gemessen haben, denn dann wüssten sie, was du damit machst. Die Zahnbreite allein ist nicht wirklich wichtig. Der gesamte Magnetkreis ist entscheidend. Ich schätze, du willst wirklich eine bessere Leistung, da du ja einen Aligner wickelst.

    Wenn sie so dringend wollen, dass du mich kopierst, könnten sie mich einfach abwerben. Ich bin leicht zu kontaktieren, da die Hälfte von ihnen bereits hier auf der Website ist.​ Click image for larger version  Name:	embarassed.gif Views:	0 Size:	6.6 KB ID:	434063

    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	114.4 KB ID:	434064

    Dr. Sie wollen Ihrem Freund nicht erzählen, dass ich Ihnen als Erster PEEK-beschichtete Drähte für Tiefölpumpen zeige? Das ist erstaunlich, denn damals schienen Sie ein echtes Problem mit der Wärmeleitfähigkeit von PEEK als Isolator über Kupfer zu haben. Schneller Vorlauf ins Jahr 2025: Sie schlagen es vor, um sich die Ignoranz zu ersparen, auf CCA zu verzichten, wenn Sie nur für eine Drahtfarbe Gewicht sparen wollten. LMAO Sie schieben Ihnen den Daumen in den Arsch, aber Sie bremsen sie zweifellos aus.

    Es ist echt urkomisch, weil ihnen nicht klar ist, dass keine einzige Idee ursprünglich von dir stammt. Wartet, bis ich ihnen mit Archiven der Realität aus den amerikanischen sozialen Medien, die vor Äonen auch als Helikopter-Freaks bekannt waren, das Herz breche.

    Alles davon ist von mir. ​ Click image for larger version  Name:	noidea.gif Views:	0 Size:	3.8 KB ID:	434065



    Danke
    Hubert

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  • Clugh
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    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	39.8 KB ID:	434028

    Hallo, wenn jemand an der Spitze der Entwicklung von 10-poligen BLDC-Motoren steht, warum sollte er dann nicht 9-Arm-Motoren verwenden, wenn die Statorzahnasymmetrie die UMP-Funktion ausschließt? Die meisten modernen Motorenentwickler kennen alle Möglichkeiten. Das unterscheidet Profis von Amateuren. Wenn ich einen CoFe-Schnitt hätte, warum sollte ein Genie so etwas nicht umsetzen? Offenbar sind sie mit moderner Kernkonstruktion nicht auf dem neuesten Stand. Es wäre so etwas Ähnliches wie dieser 8-Pol-Motor. Die meisten Motorenentwickler wissen, dass Motoren mit einer Polzahldifferenz von nur 1 pro Nut höhere Wicklungsfaktoren haben. Ein richtig konstruierter 9-Arm-10-Pol-Motor kann 3 % mehr Drehmoment erzeugen als der optimierte 12-Arm-10-Pol-Motor. Der Arm könnte bei gleichen geometrischen Durchmesserbeschränkungen auch dicker sein. Das rosa Krokodil stammt wahrlich aus der Jurazeit der Wicklungs- und Motorenentwicklung. Er ist im Ruhestand, also ist die Leistung von Ralphs Motoren auch gut, es sei denn, Sie fliegen nur zum Spaß.

    Sogar er hat dies erklärt, sodass das Problem des Wettbewerbs auf hohem Niveau mit seinen Motoren gelöst ist. Es gibt keine Aktualisierungen des veralteten Wickelprogramms.


    Hubert

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  • Clugh
    replied
    Did you know the 5340 thread there had to be a tease? Did you know a mentioned "4130" cobra from the factory with spec paperwork states 95% Eta? Did you know in thrust test the brand did indeed generate more thrust with drone propellers than many other brands?

    You DO know the parts can be interchanged with the HK and produce an air gap around 500 microns Dr Okon.

    We know if the HK V is already magnetically optimized like an A series you cannot just put a thicker magnet in it to solve a problem. The early HK's were already poorly optimized with too much magnet. But you are really not part of scorpion any more anyway are you?

    Isn't that the real reason you are not tuning 14 pole A series machines and digging old 10 pole stuff and obsolete Align's that no one can purchase out the bottom of the drawer?

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  • Clugh
    replied
    Originally posted by Clugh View Post
    The big Wazoo has no idea how to dance in front of the pink crocodile. Copper is more conductive than aluminum. In fact, aluminum has only 60% of the thermal conductivity of copper. In order to achieve the current carrying capacity of copper, a pure aluminum conductor must have a cross-section that is about 56% larger than copper. This increase in size can complicate installation and design processes, especially in confined environments. The small motors simply don't have enough space to save weight without having to accept significant performance losses. To transmit the same current as a 13 AWG (1.828 mm diameter) copper cable, it needs about 11 AWG (2.305 mm diameter). The man can never reach the necessary turns to deliver the same power. Even if he could tuck the cable into his big butt, the weight saving wouldn't mean much. With the same diameter, the pink croc with the pink children's cable can expect a power reduction of 63%.

    8000 watts become 2960 watts!! S o who's the big ass with the bright ideas for the small motors ? The grand Wazoo that thinks this can beat me or the pink Crocodile from the mystery location in the eastern block?

    The right way to implement something like this is by using the correct materials. Use CCA magnet wire if this is your desire. Ralph is leading you down a bs rabbit hole that will yield you nothing useful in return.

    Who in tf has time to paint and bake individual wires WITH THE WRoNG INSULATOR to wind a motor?

    The s
    cheiße is lunacy! Do not waste you valuable modeling and flying time with this nonsense coming out of crocoworld!
    You're just admitting all this to your pilots in Germany TODAY Dr Okon? You read it here a week and a half ago. Here is the quote, so how are you not crazy? He gets a thumbs up for the 180 degree turn in theory? Or are you on that pink cheese again?

    All your time has indeed been wasted. But he may paint the entire GDR pink. I don't think anyone here really cares! How you jump to this anyway after a remote report on my Align and how I don't use it? I was hoping to hear ALOT more about that!

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	46.5 KB ID:	434014

    Dr Okon no one here that I'm aware of cares anything about your projects other than the amusement they bring. We just found it funny that you waste time with pure uninsulated arts and craft wire from hobby lobby and actually tell them all this nonsense you plan to do with and then of course nothing happens so then you try to point them here for failures but we don't fool with toy wire from hobby lobby or pink paint. Then 180 all the way back to plain ole copper for a zero increase in power density!

    The "Leader" is too "advanced" for CCA



    .
    We wind for championships and higher performance in the United States so why should the Canadian or US F3A teams care about what you do pink panther? They do not even know you bruh.

    And that's real.....empirics! You're the one posting an Align talking about me.....5000 miles away but you are here and come to this conclusion about the aluminum wire after two weeks of reading here not to use it. You are the one trying to copy my associate from Lehner without understanding the necessary processing for the wire. You're the one that's slow trying to talk about everyone else.


    Have a good afternoon. Don't camp too long and get some rest.
    Hubert

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  • Clugh
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    Dies stammt aus einer aktuellen Arbeit zu diesem Thema. Lucas hat das Papier, weil ich es ihm geschickt habe und er mir wahnsinnig dankbar war.
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  • Clugh
    replied
    So the highest performing boat props for speed are typically cleavers and operate in the supercavitating surface piercing region. It really will not apply to JAVAPROP because they work half in air and half in the water. You have to choose one medium. The boats props also have alot lower tip speeds than the airplane props and are found to be optimized at significantly different tip speeds.

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  • Clugh
    replied
    In a surface piecing boat propeller there is benefit to adding a bevel at the leading edge backside to induce leading edge cavitation That optimizes the slip side of the boat propeller. . I certainly never heard on doing that with an airplane propeller. If its out there where is the research work??? i have not seen it.

    what is the difference between airfoil and hydrofoils Gemini....



    The core difference between an airfoil and a hydrofoil lies in the medium in which they operate, which in turn leads to differences in design and specific performance challenges.
    Feature Airfoil (Aerofoil) Hydrofoil
    Operating Medium Air (gas) Water (liquid)
    Primary Application Generating lift for aircraft wings, propellers, turbines, sails. Generating lift for watercraft (e.g., boats, surfboards, racing yachts) to raise the hull out of the water.
    Design Size Generally large relative to the supported mass. Significantly smaller relative to the supported mass.
    Reason for Size Difference Air is about 800-1000 times less dense than water, so a much larger surface area is needed to generate sufficient lift. Water is much denser, allowing smaller foils to generate the required lift at lower speeds.
    Specific Challenges Compressibility (especially at high speeds), stall (flow separation at high angle of attack). Cavitation (formation of vapor bubbles due to low pressure) and ventilation (air sucked down from the surface).

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  • Clugh
    replied
    Du bist einfach nur sauer, dass ich seine Lüge über das 7 x 10-Potenzial seines Motors widerlegt habe.

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  • Clugh
    replied
    Theres 43 grams more copper on the Black Karma Align than factory winding...so the person needs a manual and should be more concerned with all the grade b material failed motors with burnt up windings he has to repair constantly..

    The winding program in the United states is doing just fine. The German hobbyist with the big mouth is still trying to catch up with our past... and still revels in it while not being able to wind any of the new styles.....

    Jeder ernsthafte Pilot kann mit mir reden und ich kann alles auslöschen, was das rosa Krokodil jemals auf einem Flugplatz getan hat! Für mich ist er nichts! Er kann keines seiner Projekte fertigstellen, deshalb zeigt er auf dich, wo er den ganzen Tag im Unterricht sitzt.



    Thank you
    Hubert

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	31.2 KB ID:	433972

    Schicken Sie 8, weil es besser ist als die Atombomben, die Sie derzeit mit 68 % fliegen. Sie sind seltsam, weil Sie nicht einmal wissen würden, wovon oder von wem er spricht, es sei denn, Sie würden sich verängstigt im US-Schrank verstecken



    Man müsste schon ein ziemlicher Narr sein, um nicht zu glauben, dass ein neu gewickelter 6000-Watt-Align-Motor 6000 Watt leisten kann, aber zu glauben, dass ein 2500-Watt-Motor 7000 Watt leisten kann, wenn man den Kupferquerschnitt um 20–30 % erhöht.

    Nur ein Narr glaubt an den 7-kW-Motor seines Halbgottes mit 260 Gramm, aber nicht an einen 424 Gramm schweren Motor, der die Leistung bringt, die er ab Werk verspricht.​

    Sie können dem Arzt die Schuld dafür geben, dass er Sie zu dem Narren gemacht hat, der Sie sind. Sie müssen langsam sein, denn trotz alledem sehen Sie die geplante XEROX-Maschine nicht in Aktion!Die rosa Krokodilwinde richten sich jetzt aus und Pyros? Oder ist das nur das, woran ihr Clowns wegen mir interessiert seid? Also muss er das tun, um als FÜHRER Fuß zu fassen?

    Viel Glück mit der rosa Scheiße


    Danke
    Hubert

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