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Alternative motor windings and drive schemes

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  • Clugh
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ID:	433353
    Titanium fasteners might lighten this significantly.

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  • Clugh
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ID:	433351

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  • Clugh
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    Übrigens: Ich mag Andis Micro Monster. Ich frage mich, wie sich ein RS2205 Emax darin schlagen würde. Es ist ein ziemlich cooles kleines Flugzeug. Sei nicht böse, dass ich es hier geteilt habe. Ich bin kein Hater. Ich mag es und möchte, dass andere, die es vielleicht noch nicht gesehen haben, wissen, welche coolen Modelle es tatsächlich gibt. Ich mag Andis Bauten.

    MODELLE | HJK-Speedwings.de
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  • Clugh
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    Click image for larger version  Name:	p32andxnova.png Views:	0 Size:	1,019.9 KB ID:	433342
    Bitte zeigen Sie Ihren Freunden einen Videolauf und ein Protokoll eines Xnova 3225, der im Direktantrieb mehr als 7 kW zieht. Sie werden von Dr. Okon nie die Daten erhalten, die Ihnen zeigen, wie niedrig die Effizienz bei 7 kW im Direktantrieb wäre.

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  • Clugh
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    BTW I received the Mark 4 seven inch FPV frame. For the 2807's I've assembled it already. I'll start adding a piece at a time. The quality of the carbon fiber is pretty impressive for 27 dollars USD. It's rigid. Now the question which motor.... The AOS or the EMAXX....but you will not find a brother hobby or a powercroco old 10 pole hand grenade in it if I want it to go faster Ralph . The tech you are on is from the early 2000s But this will not be that...

    Ill start working on the flight controller connections, camera, etc. I think I'm going to dive it with APD or Aikon inverters. I really think I want to switch to the Speedybee FC. I will have to see.
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  • Clugh
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    Hier ist eine weitere Motor-Fakten für den Irrtum über Druckerstatoren und meine getunte Cobra 5340 von Dr. Okon

    Der Unterschied zwischen einem Cobra 5340 OEM-Kern und einem Scorpion 50-Serienkern in der Zahnbreite beträgt nur 340 Mikrometer (100 Mikrometer über 1/4 mm), also sagen Sie ihm, er soll Ihnen die Rechnung zeigen



    Dr. Okon hat offensichtlich keine Ahnung von Geometrie! Länge x Breite x Tiefe ergeben die Gesamtmasse eines Zahns. Der Unterschied in der Zahnlänge beträgt beim Cobra 3000 Mikrometer (3 mm), er hat also mehr Eisen unter der Spule als ein Scorpion 5040 von der Stange und der längere Hebelarm kann physikalisch mehr Drehmoment erzeugen. Er hat 14 Pole und eine erheblich größere Magnetabdeckung als der alte Hooptie 10-polige Scorpion. Mein getunter Cobra hat eindeutig ein viel besseres Lager als die serienmäßigen NMB-Lager.

    Der Doktor würde sich mit seinen billigen Lagern nicht an die Herausforderung des Freilaufs wagen. Eine meisterhaft modifizierte Cobra hätte einen Kern mit Zähnen, die deutlich über 4 mm breit sind. Der Scorpion wäre im Vergleich dazu deutlich untermotorisiert. Ich würde ihm gerne dabei zusehen, wie er bei der Verfolgung von uns verbrennt.

    Mit einem Motor, der nur 8000 nutzbare Watt bei einer ETA well below unter 85 % auf dem Dyn-Meter liefert.


    Her mit dem Mausantrieb, wir wollen den Rauch!

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  • Clugh
    replied
    Hi,
    A scorpion HK4540 Ultrimate is 719 grams It cost 600.00 usd it does not have axial cooling and produces empirically 454 km/h at the BSC in the 1% highly modified wood rocket. The Neu 4638 only weighs 445 grams off the shelf. No aluminum winding is needed. The motor is already light.

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  • Clugh
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    Click image for larger version  Name:	20181025_162005.png Views:	0 Size:	684.4 KB ID:	433319
    The 22 pole Neu would be already appropriate for axial cooling of the windings direct or through a turbo cool spinner.
    There is no way the 3225 XNova in direct drive willl make its torque I'ts 55 mm in external diameter. This thing can pull some prop.
    See the magnet coverage Dr Okon? Do you see the hardened motor shaft is actually bolted to the bell? An excellent candidate for a 1%er.

    Read it again:
    A standard 4638 289 kV neu motor on 16s Lipo 2500 mAh 80/100C cells and the APD HV 20S drive on a GM 10x23 can deliver 28 pounds of thrust at a pitch speed of 509 km/h at only 60 amps. The ETA there is 90.4% the motor temp level at 100C.​

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	58.1 KB ID:	433314
    Genau das meine ich. Versuchen Sie mal, 145 Ampere aus dem kleinen Xnova herauszuholen. Vergessen Sie nicht, ich habe hier einen mit dem P32 Maxon 3,8:1-Getriebe. Jetzt erzählt er Ihnen, dass Sie so schnell fahren können wie ein Steve Neu 4638-Motor mit 7000 kW bei 37.000 U/min im Vergleich zu 3500 Watt bei 14.500 U/min und 60 Ampere. Er will die doppelte mechanische Leistung aus den kleineren Motoren herausholen und das bei besserer Effizienz? Ich sage Ihnen, das wird nicht passieren. Bei 145 Ampere werden die kleinen Motorwicklungen sehr heiß, und wenn Sie sie über einen längeren Zeitraum laufen lassen, brennen sie durch. Die Leitung dort wird empirisch sehr ineffizient sein.
    Click image for larger version  Name:	20180820_154531.jpg Views:	0 Size:	28.8 KB ID:	433315

    Der unveränderte xnova 3225 verfügt über einen geschlossenen Radiallüfter. Eine direkte axiale Kühlung der Wicklungen ist auch mit einem vorinstallierten Turbo Cool Spinner o.ä. nicht möglich, wenn dieser extern vor dem Rumpf montiert ist.
    Click image for larger version  Name:	100_1864-jpg.12493362.jpg Views:	0 Size:	185.9 KB ID:	433316

    Ich verstehe das Design sowieso nicht, da die Aluminium-Endkappe bereits gefräst ist, sodass kein zusätzliches Joch oben erforderlich ist. Um Gewicht zu sparen, würden die Joche in einem Stück und auf einer Ebene in die Kappe eingearbeitet. Der schwere Hamburger aus Joch und Endkappe ergibt für mich keinen Sinn. Die Xnova-Endkappe ist abnehmbar und ermöglicht direkten Zugang zu den Wicklungen und Radiallüfterblättern. Wenn Sie also Ihre eigene Kappe fräsen, bohren Sie einige axiale Zugangslöcher für eine direkte axiale Luftkühlung. Das ist alles leichter und deutlich leistungsfähiger.

    Ein geschlossener Radiallüfter ist unter einem gerichteten NACA-Kanal viel sinnvoller. Da er eigentlich für einen Hubschrauber gedacht ist, ist er für radialen, nicht axialen Luftstrom ausgelegt. Click image for larger version  Name:	shocked.gif Views:	0 Size:	542 Bytes ID:	433317

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  • Clugh
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    I also see you on the front row in class here at 6;43 am EST Dr Okon.. Poor pilots they wont get CCA now for the project because I suggested it? What a tragedy. The 8 are late once again because of you Dr. They need to switch winders. If Holle does silver, the most intense and demanding pilots have a place to go in Germany now, but it isnt Crocoworld 🐭They only sell ornamental rainbow drives there now...


    Besides who needs real wire made for the purpose they desire or even a running motor if they are just having "FUN" ???

    Man you sure know how the Meggar out some bs reasoning to your consumers and they buy it.

    You are a master of fallacy, an absolute Guru! One the consumer has to be extremely sharp and on his game to decipher the trash coming from some mysterious location in Germany.

    "In its present form, it is completely unsuitable for winding (except for a pure show winding)."
    ~powercroco~

    Sleep well Okon.

    I do not have time to goof away with you today and a colorful and loud merry go round . You're on to building gimmicks now like pink wire to go with a pink motor that doesn't work.

    The grand WAZOO Click image for larger version  Name:	Jester.gif Views:	0 Size:	401 Bytes ID:	433310 can take a 2nd Morgage on his house for it. It's fine with me

    Who runs heavy silver @ 12.50 usd per foot in 22 awg for fun if they wanted light aluminum windings? So you see you got a lot of suckers there to enjoy...blow the flute bruder.


    Layta
    Hubert
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  • Clugh
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    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	51.9 KB ID:	433304

    Untrue!​ Holle didnt need to paint a thing because just like enameled CCA enameled pure silver magnet wire is available.


    Its only 22 awg at the largest and does not need to be painted. You are funny because a large gauge would run over 100 dollars USD per foot if it wer available. . 22 awg is 12.50 a foot so a 1000 feet is 12,500 dollars USD.


    Silver wire???? LOL what an original idea.. that arose from ornamental arts and craft aluminum wire. Aren't we special now??? Definitely the leader of innovation.....


    I feel sorry for the 8 pilots trapped in Crocoworld because they will not get the CCA because of me it they wanted aluminum.

    Thye ORIGINATOR is suggesting Silver now which is heavier than the copper!!!!

    It satisfies an entirely different goal 180 degrees in the opposite direction. Its for the absolute lowest dc resistance for the same dimeter wire but like gold or lead it is not light.

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  • Clugh
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    Here is Fabrizio's web site where you can purchase it little rascals....

    You outta date......





    FR Power

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  • Clugh
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    Firstly since you have no idea what you are talking about FR POWER is Fabrizio Russo. It is Italian Dr okon. And what you friend is talking about is XDFLY HPRO esc;s I can get them. Im about to wind his 4730.

    XDFly HPRO 300A ESC HV 6-14S For RC Helicopter 700 Class
    14S Built-in SBEC 6-12V Adjustable Speed Control For RC Airplane Aircraft F3A F3C 700-800 Helicopter.
    Key Features:
    1. Equipped with high-performance 32-bit G4 processor with operating frequency of up to 170MHz.
    2. Adopting new generation of power MOSFET, it features low heat generation, high instantaneous current endurance and high reliability.
    3. Self-check function: After power-on, the ESC will automatically self-check for power supply short circuit, motor phase loss, throttle zeroing, and voltage range.
    4. The special and unique case design greatly increase the heat dissipation area and significantly enhance the heat dissipation performance of the ESC.
    5. The smart temperature controlled fan will only start when the temperature exceeds 40 degrees, ensuring a quiet environment during the adjustment.
    6. With helicopter speed governor function, the constant speed sensitivity can be adjusted and is easy to operate.
    7. Equipped with the time selection function for stall landing, it can be manually adjustable within the time set to avoid a crash due to handling errors.
    8. The ESC has an independent programming interface, it supports parameter adjustment via Phone APP/Mikado VBCT/E/Rotorflight2/Jeti remote control devices.
    9. With telemetry function for Mikado VBCT/E, Rotorflight2, Futaba SBUS2, Jeti, MSH Brain, and iKon, allowing users to check data in real time.
    10. Equipped with colorful LED lights including five optional colors for users: red, green, blue, yellow, and white, which indicate the ESC status through flashing modes.
    11. Multiple protections: abnormal power-on voltage, start-up, temperature, throttle signal loss, over-load, low-voltage, over-current.


    Specification:

    Model HPRO 300A HV SBEC
    Continuous Current(A) 300A
    Burst Current(A) 400A
    Input Voltage 6-14S Lipo
    BEC Output 6-12V Adjustable; Current Cont.10A, Peak 35A
    Size 95x57x38mm(Without fan); 95x57x42mm(With fan)
    Weight 290g
    Power Wire 8 Gauge 205mm Red/BlackMotor Wire 10 Gauge 150mm Black
    Programming Way XDFly Android&iOS APP/VBCT/E/RF2/Jeti
    Telemetry VBCT/E/RF2/Futaba SBUS2/Jeti/MSH Brain/iKon
    Applications 700-800 Class electric helicopters or fixed-wing aircrafts



    439.00 €
    In stock​

    He also distributes Modern YGE's

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  • Clugh
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    Enameled Copper Clad Aluminum Wire | Magnet Wire

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  • Clugh
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    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	14.8 KB ID:	433291


    Hallo Dr., sagen Sie Ihrem Freund, dass er einen tollen Profilnamen hat und er passt.

    In Amerika bedeutet es einen großen Hintern

    wazoo
    [wəˈzuː]

    Substantiv
    wazoo (Substantiv)
    wazoos (Plural)
    US-ENGLISCH
    umgangssprachlich
    Das Gesäß oder der Anus einer Person.​

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	Wireendssmall (1).jpg Views:	0 Size:	46.5 KB ID:	433286








    Copper-clad aluminium wire (CCAW or CCA) is a dual-metal electrical conductor composed of an inner aluminium core and outer copper cladding.​



    A copper strip is formed into the shape of a cylinder, while it is being wrapped around an aluminium core and the edges of the copper strip are welded together. The assembly is then pulled through a die, where the cladded wire is squeezed and stretched while also improving the bonding between the copper and the aluminium core.[1]

    Properties


    The properties of copper-clad aluminium wire include:
    • Less expensive than a pure copper wire
    • Lighter than pure copper
    • Greater electrical efficiency when sized per NEC 310.16
    • Higher strength than aluminium
    • Electrical connections and terminations are identical to pure copper terminations[5

    Wenn Dr. Okon weiß, was er tut, warum zum Teufel verwendet er dann dekorativen Draht, der nicht aus Aluminiumoxid besteht? Wenn er weiß, was er tut, warum verwendet er dann nicht stattdessen emailliertes, kupferummanteltes Aluminium? Die ahnungslosen Amateure haben anscheinend keine Ahnung. CCA ist für das konzipiert, was diese Trotteltruppe machen will.

    Ich finde es lustig, dass das Projekt schon scheitert, bevor es überhaupt begonnen hat.​

    Tatsache ist, dass Ihnen das als „Experte“ nicht erklärt werden müsste.

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	20250921_121826.png Views:	0 Size:	456.6 KB ID:	433271
    if you are ready to see CCA terminated SOLDERED with KESTER silver solder and actually running Dr Okon, It's not a problem sweet pea....
    LMK.!!!!



    Danke,
    Hubert

    PS
    I told you that crap was ornamental trash sucka.... what a Kunzke drive. U and wazoo can use it to make a friendship bracelet!

    .

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	35.7 KB ID:	433268
    Click image for larger version

Name:	100_4363.jpg
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Size:	210.1 KB
ID:	433292
    "COMPLETELY UNSUITABLE" WAZOO

    Like i said boys were good in America!!!! The aluminum fruit loop project is dead already. So its just I said GRAND WAZOOO. YOU!!! never have to worry if that nonsense will outperform us. It will not .

    Its eazy to type hype and end up one of Dr okons mice...

    Ya'll done "tinkering" yet?

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  • Clugh
    replied
    Click image for larger version  Name:	U2.png Views:	0 Size:	1.10 MB ID:	433262

    Do you think you are innovative Ralph? You are not! U8 Lite series T motors already use copper cladded aluminum windings of the shelf. You are hardly innovative with ornamental rainbow arts and crafts grade aluminum with no copper cladding.

    Click image for larger version  Name:	u3.png Views:	0 Size:	725.6 KB ID:	433263
    Unser neuer Direktverbundantrieb für F3A hat das bereits ...

    Wir warten auf Ihre Antiquität

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  • Clugh
    replied



    Wind the motor and post the data if you want a cookie from us. This is no different than your failed modular stack of the sequre and hybrid winding attempt. Nothing comes of it. Its 2025 and you just discovered aluminum wire.

    Man.... Were onto Ag..

    read the cots motor again;


    Ein Standardmotor 4638 289 kV mit 16s LiPo 2500 mAh 80/100C Zellen und dem APD HV 20S Antrieb auf einem GM 10x23 kann mit nur 60 Ampere 28 Pfund Schub bei einer Steigrate von 509 km/h liefern. Der erwartete Motorwirkungsgrad liegt bei 90,4 % der Motortemperatur bei 100 °C.

    Der Motor benötigt am Propeller nur 3,295 kW bei 14.500 U/min.

    Es hat einen höheren Wicklungsfaktor und ein viel saubereres Signal. Es erzeugt auch mehr Drehmoment im Verhältnis zum Stromverbrauch.​​
    Please get some rest before you bore me out of my mind with nonsense

    Was ist lächerlicher, als täglich ganze Foren anzulügen, wie Sie es tun, Dr. Okon? Seien Sie uns nicht böse, weil Ihre Projekte nichts Besonderes leisten und nur das wahre Interesse von acht Leuten wecken.

    Zumindest verkaufen wir keine Mysterien

    For the Germans in any location, Thomas, Holle, and Bert, do better work and are more up-to-date on today's motor tech. Ralph is the lone pink elephant in the room with no data and lower power to weight ratios. This is why he is at aluminum windings.. You are just in the way of progress for the forums Dr Okon and their e-traction understanding. You've ruined the technical sections with conjecture and falsehoods.

    its ashamed your friends do not already know the pure aluminum is not going to out perform the copper cladded in power reproduction in your application

    Layta
    Hubert

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