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Alternative motor windings and drive schemes

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  • The 6mm extractor pins Christian suggested for new shafts on the other hand will work out well. They are 100mm in length if I'm not mistaken You don't have to wonder where even they came from if you look at the engraving....😆 The10mm caps means your speed drive wont need the screw end screw on the backside of the bell.

    Click image for larger version  Name:	image1 (1).jpg Views:	0 Size:	74.2 KB ID:	419846
    These shafts will be parted off to the standard competition pyro 650 shaft lengths for a Jan Henseleit TDF pilot on Helifreak
    The 2 Black Pyros 650s will do the 5Kw +

    I think it runs a Mezon inverter.

    Maybe ill buy a few more from Kontronics and have Clugh engraved on the bell for the Boys.....

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    • Click image for larger version  Name:	Tata phase A.png Views:	0 Size:	193.7 KB ID:	419849 I'm going to amend the kelvin setup to 1 shunt and pad it better for more accurate current measure. After that I can add thermal vias and have a board Haus provide me 8 layer PCB's I finally found a copper pattern file for the new GanFET. So that's definitely next. The D2pak is old stuff. It works but It cannot compare to the GaNFET. Gate charge is so low I can parallel so many more and switch them much faster. Into the mhz if you need that. Pavel's IC can drive 150khz pwm.
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      • Okon,
        Da Sie die Madenschraube beherrschen, wann werden Sie eine bessere Effizienz und einen besseren Hybridwind meistern?
        Sie sind jeden Tag hier für den Unterricht. Überprüfen Sie die TIR auf Ihrem Spinner-System. Sehen Sie, was ein Bastler dort mit seinem Maschinenwerkstatt-Hack-a-Day-Können erreichen kann. Von hier aus können wir auch alle Ihre Probleme sehen. Haben Sie zum Beispiel schon einmal darüber nachgedacht, wie viel Effizienz durch die zusätzliche Rotationsmasse verloren geht? Ist Ihnen aufgefallen, dass das Spinnersystem deutlich schief und daher nicht wirklich ausbalanciert ist, was nur auf die Lager einwirkt? Haben Sie schon einmal darüber nachgedacht, wie viel mehr es wiegt als der Skorpion der A-Serie oder dass seine axiale Kühlung ohne das zusätzliche schiefe Gewicht zehnmal besser ist?​
        Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	516.7 KB ID:	419937

        Sie haben in Ihrem eigenen Wicklungsprogramm genug Probleme mit brennenden Ebenen, entmagnetisierenden Rotoren und veralteten Wechselrichtern, die nur 16 kHz erzeugen können und bei Maschinen mit geringer Induktion häufig ausfallen, sodass Sie sich keine Sorgen machen müssen. Machen Sie sich hier definitiv keine Sorgen um Madenschrauben. Damit gewinnen Sie bei helifreak keinen einzigen neuen Kunden.
        ​​Thanks
        Hubert
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        • Hier eine klare Ansicht, damit Sie Ihr Design verbessern können. Sehen Sie, die axiale Kühlung ist hier bei geringerem Rotationsgewicht zehnmal besser. nZumindest die A-Serie mit Tribunis, die ihrer BLDC-Signatur entspricht, verfügt über Datenaufzeichnung und erreicht empirisch mehr als 69 %. Wie wäre es, wenn man das direkt von Scorpion aus beobachten würde? Viele kosmetische Änderungen, aber gab es in den letzten 10 Jahren eine deutliche Verbesserung der Effizienz oder eine Reduzierung der Drehmomentwelligkeit? Darüber sollten Ihre Freunde im Speed-Clan nachdenken. Werden Ihre YGE 320s die nächste Saison dank der Rillen in Ihrem Statorträger besser überstehen? Wir werden es sehr bald herausfinden.

          Seien Sie nicht zu aufgeregt, nur weil es immer das Gleiche und das gleiche Ergebnis gibt.

          🙈🙉🙊

          Danke ,
          🖤Hubert
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ID:	419944​Warum bist du sauer auf smiddie und alle anderen, die etwas anderes vorschlagen, Okon? Der einzige Grund, warum du den Pyro überhaupt vorführst, ist, dass er plötzlich eine größere Kuriosität für deine Scorpion-Piloten geworden ist, die dir in dieses amerikanische Forum gefolgt sind. Smiddy wickelt einen besseren Motor und hat das in dieser Hinsicht immer getan. Sein Untergang ist, dass er dein Ego unterschätzt und wie beschädigt es wäre, wenn du den Rat eines anderen Wicklers annehmen würdest, um es vor den deutschen sozialen Medien zu verbessern. Zwischen euch beiden und eurem Hin und Her mit den Irrtümern gibt es immer Kollateralschäden. Weil er jetzt den Preis von Kontronics zugunsten eines schlechteren T-Motors kritisiert, MUSS er neu wickeln, um die Leistung zu erreichen, und Kontronics bringt ihm das schnellste Modellflugzeug aller Zeiten, also siehst du, dass ihr beide verrückt seid. Bei gleichem Durchmesser hat der Kontronics den besseren Schlitzabstand und die bessere Zahnbreite als die kleineren Drohnenmotoren.

            Die physische Größe der Maschinen beeinflusst in erster Linie ihr Drehmomentvermögen. Das elektromagnetische Drehmoment ist proportional zum Produkt aus Scherspannung (σ), Rotordurchmesser (D) und Stapellänge (L). Die Scherspannung ist wiederum proportional zum Produkt aus elektrischer und magnetischer Belastung. Die Gleichung des elektromagnetischen Drehmoments kann wie folgt ausgedrückt werden:

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ID:	419945
            Die magnetische Belastung wird normalerweise durch die Sättigung der Statorzähne und damit durch die Flussdichte und das Verhältnis von Statorzahnbreite zu Zahnabstand begrenzt. Die elektrische Belastung wird ebenfalls durch viele Faktoren eingeschränkt.einschließlich der Statornuttiefe, des Wicklungsfüllfaktors und der zulässigen Stromdichte [24], [29]. Die Polzahl der Maschine wird durch die gewünschte Synchrondrehzahl begrenzt. Diese Einschränkung gilt nicht mehr für die wechselrichtergetriebenen PMSMs, da der Wechselrichter jede gewünschte Frequenz erzeugen kann. Eine höhere Polzahl reduziert die Dicke des Stator- und Rotorjochs erheblich. Die Polzahl erhöht jedoch auch die Eisenverluste und Wirbelstromverluste der PMs und verringert die Wicklungsinduktivität.

            [24] J. Pyrhönen, T. Jokinen and V. Hrabovcová, Design of rotating electrical machines. Chichester, UK: John Wiley & Sons Ltd,
            2013, doi: 10.1002/9781118701591.​

            [29] W. Soong, “Dimensioning of electrical machines”, Power Engineering Briefing Notes, Vol. 9, No. 2, pp. 17–18, 2008

            Statorschläge sind bei einem schlecht unterstützten 8-kW-5050-Motor, der nur zwei 5-Dollar-NMB-Lager verwendet, um alles in der richtigen Position zu halten, immer möglich. Sie wissen das, weil Sie bereits Schläge haben, die es beweisen. Ein kleinerer Abstand würde die benötigte PM verringern.

            Aber noch schlimmer ist es, einen alten 120 LV vorzuschlagen, wenn der Saphir 125 mit 32 Bit und 32 kHz in PWM vorhanden ist. Das hilft bei höheren Polzahlen. Wenn Ihnen 150 Gramm nichts bedeuten, welchen Sinn hat es dann, den alten Klotz zu verwenden? Der, den Sie zeigen, ist für den Einsatz auf See ausgelegt und wiegt daher mehr als der Standard 120.Der Kontronics Kolibri ist mit einem minimalen PWM von 32 kHz auch besser, er kann höher gehen und wird automatisch basierend auf dem Motor eingestellt. Warum treibst du den alten Blödsinn voran?

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            • 150 grams is 150 grams reduced for the same power so It helps. A pilot doesn't need to feel it for an intelligent person to know it works better that way with higher power to weight ratios. That's really a baseless argument from you since a few grams difference for YGE determines its FAI specifications badge. The motor and inverter will certainly feel driving less mass even if you do not have the measuring equipment or methodology to measure it correctly. But like the other winder told you a pilot should be able to pick up 5 ounces difference in high performance flight anyway. You just making silly excuses for not doing anything better when there's alot more you could offer the speed klan. It also should not matter how many electrolytic capacitors come with an inverter because there is a basic rule thumb for adding capacitance based on amperage. They all need more than the come with for straight away speed competitions.

              Just refer to your ENGINEERING CLASS notes...

              TTYL
              Hubert
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              • A DD termination certainly produces a BLDC signal so it runs better with his 32 BL heli six step than your sinus YGE. In my mind the best wind for a YGE is wye-delta hybrid because its commutation is hybrid. Opens to 6 step at WOT. Similar to KISS esc's You can ask "JUTT" (Felix) how it works on groups. The YGE 120 is way outta date that's why YGE does not make it any more.

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                  Oh, der Spinner ist so konstruiert, dass er Schmutz abhält, obwohl er in größeren Höhen und relativ sauberer Luft fliegt? Ja, genau.🤥 Die anderen, wie der T-Motor, verwenden lediglich ein Sieb. Mit einem schweren Spinner, der außermittig ist, halten Sie keinen Schmutz ab. Die A-Serie ist für Freestyle, sie schwebt einen Meter über dem Boden und wirbelt jede Menge Staub auf. Warum haben sie keinen großen, schweren Spinner, um Schmutz zu reduzieren? Dieser Spinner ist eher ein Bearbeitungsprojekt für Ralph als dass er die von Ihnen genannten Dinge wirklich effektiv erledigt, da Schmutz auf die gleiche Weise hineingelangen kann. Sind Sie blind und sehen das nicht? Sie blockieren den Luftstrom und fügen ohne guten Grund Gewicht hinzu. Lager mit geringeren Toleranzen und schwereren Kugeln können den Luftspalt nicht so gut aufrechterhalten. Die Leerlaufdrehzahl des Motors steigt, während der Leerlaufstrom mit einem Keramikhybrid reduziert wird.​
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                  • Und ich sehe, dass GSM selbst mit Gerds Schutz kein konstruktives Gespräch ohne Drama führen kann.... Sie haben also wahrscheinlich übersehen, dass die U8-Leuchte Silbermagnetdraht verwendet, der die Betriebstemperatur um den Faktor 30 senken soll.

                    Danke
                    Hubert
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                      It seems to me that the Mezon 130 @ .00028 ohms is excellent in the 120 amp class as it is less than half the resistance of a YGE320 at .0007 ohms.

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                      • A 12-130 Scorpion Tribubnis has an on resistance as low as a YGE320. It's .0007 ohms the same internal resistance at 195 grams.
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                        • An APD HV pro 20S @ .00033 ohms has less than half the internal resistance of a yge 320 The 16 s version resistance is even lower. The old fets cannot carry the current of today's transistor technology.

                          Its not even close Ralph... Theres a list of inverters that will deliver more throughput power to a low impedance machine with as much as 4 times the PWM capability.

                          There's no way in these modern times that the 320 can produce more power. The APD is literally over double the throughput power.


                          Hope you enjoyed class.
                          Hubert
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                          • Scorpion even has a FOC drive now. You outta date playa welcome to Legatus


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                            • Erstaunliches Niveau bei T-Motor F40 V | Seite 7 | RC-Network.de

                              In a drone motor with high pole & high speed the hybrid wind or multi layer dampens frequency driven pm and iron loss. You can easily half that with the right wind from 5 years ago.

                              Prototype 12n14p YD | RC-Network.den

                              Ja​n of 2020!


                              Dual 3 phase will also reduce those losses significantly. Youve been shown for nearly a decade now so apparently the "experts" on the GSM cannot execute.


                              APD pro can do 1,000,000 e-revolutions the F3s can 750,000 e-revolutions they can turn the high pole drone motors over 100,000 rpm
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                              • The drone motors make at least 7% less torque than a 12N4P whose winding factor is 1 with higher efficiency while the dual layer drone motor is .93. The high pole outrunner is more suited for low rpm high torque direct drive setup. If you ur target is 12000 rpm why not wind the motor for that. Low frequency driving is much more efficient with it. If it cannot pull the prop you want there you need more engine. The engine itself should still be stiffer there as the torque constant is larger.

                                Tooth width can be a very important factor to raise the winding factor but It cant be the only way or there would not be high efficiency high torque SLOTLESS designs available.

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                                • I doubt very seriously the Xnova 8 pole 24 slot machine has the widest teeth but the winding geometry certainly generates a winding factor or 1. 😛 You can run it high speed without issue. Not alot of extra harmonic there in the LAP winding. It is just like the 12N4P.
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                                  • The 12N10P wye to delta hybrid winding factor is 1.03 with very little 2 pole harmonic present to damage the rotor iron or pm. There are simple solutions you have yet to wind. You can also have cut a laminated V pole external rotor with embedded PM half the size radially segmented to 2 pieces generally cocked at 45 degrees to each other. That is a flux focus, but if you have a lot of flux linkage on not enough iron it saturates and just heats up of course.
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                                    • The Mezon 130 at 155 grams is very impressive at an on resistance of .00028 in my view. The APD F3 120 on resistance is .0011 but you also have to keep in mind that that the APD F3 120 only weighs 20 grams almost 8x's lighter. But if 150 grams mean nothing the choice for most throughput power seems clear in the drive data base. That's a very low on resistance for even the larger drives.
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                                      • "The YGE 120 is my favorite LV ESC: It hat(ed) btw. the hardware and software on board, like the 160FAI. That's why it can do much more than it says on the tin, if partial load is not required."
                                        ~Powercroco~

                                        Hi Ralph
                                        Lets compare the APD F3 120 and the YGE 120 LV

                                        APD F3 120 on resistance is .0011 it weighs 20 grams does over 100,000 on 14 polers counts

                                        YGE 120 LV on resistance is .002 ohms it weigh 85 grams and cant turn the outrunners over 30,000 rpm...

                                        The APD is twice as powerful and weighs a 1/4 of the YGE.... the speed klan better wake up and step into 2025 with new equipment versus old maritime yge's off "G"-bay swap meets.

                                        So you see there's really no reason for a YGE 120 to be anyone favorite in 2025 unless they like less efficient antiques like you.

                                        Its 4 times heavier and going to run hotter a significantly larger voltage drop across the inverter at WOT no matter how much you like it.

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                                        • Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	219.4 KB ID:	419999​​So now 10 grams of weight reduction matter where you told Thomas 150 grams didn't?

                                          You said A pilot wont feel it....

                                          10 grams is only 1.6% of the Funjets weight at 600 grams its not even the 10% of 1500 grams at 150 grams you asked Thomas about. The outgoing messaging isn't very consistent on the GSM!



                                          Hubert
                                          State-of-the-art PMSM/BLDC motor control solution for aerospace applications and robotics - Télega - Zubax Robotics
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